HOŞGELDİNİZ

Yapım Laboratuvarı : Yapımcılık ile ilgili bilmek istediğiniz herşey...Zeynep Özbatur Atakan'ın gözlemleri, deneyimleri, paylaştıkları...

13 Nisan 2014 Pazar

TRANSMEDYA HİKAYE ANLATIMI (TRANSMEDIA STORYTELLING) NEDİR?

Merhaba Sevgili Dostlar,
25-27 Nisan 2014 Tarihlerinde gerçekleşecek, Yapımlab Araştırma Toplantıları-1 : Film Yapımında Yeni Nesil Metotlar isimli etkinlikte Transmedya Hikaye Anlatımı konusu yer alıyor. Bu konuyu Efsun Gül Özgençer, şahane bir sunumla katılımcılara sunacak. Sorularını yanıtlayacak.

Çalışmanın içeriği şu şekilde olacak :


Günümüzde yeni medya ortamlarının varlığı, iletişim olanaklarını arttırmakla beraber yeni fırsatlar da yaratıyor. Bu fırsatları doğru ve hedefe yönelik değerlendirebilmenin yoluysa doğru planlama ve stratejilerle mümkün. 
Bu noktada hayatımıza kısmen de olsa yeni katılan kelimeler var multimedia, crossmedia, allmedia, 360media ve transmedia gibi. Bu kavramların anlamını, tercih edilme nedenlerini ve kapsamlarını bilmek yeterli değil. Neden? Çünkü günümüzde, medyanın gelişmesi ve çeşitlenmesi gürültü kirliliğine sebep olup dezavantaja da dönüşebiliyor. Yüzyıllardır var olan ve/veya dün yaratılmış bir hikayeyi hedef kitleye ulaştırma ve insanlarla paylaşma yolunda belirleyeceğiniz planın bir yol haritası olmakla kalmayıp bir rehber de olması gerekiyor.
Hikaye yaratıldığı anda yaşamaya başlar. Bir birey gibi… Ve yaşamı boyunca dokunduğu her noktada iz bırakabilme potansiyeli vardır. Hikayeniz de insanlar gibi lider, efsane, fenomen veya vasat olabilir. Tüm bu nitelikler ve daha fazlasıyla hikayenizin diğerlerine dokunmasını sağlamak sizin elinizde.

Transmedia ve storytelling hayatımıza yeni girmiş kavramlar olmasa da bir araya gelişleri ve yeni medya ortamlarına uygun şekilde kullanılabilme alternatifleriyle yakın geçmişte tanıştık. Bu sunumda zengin kaynakların(hikaye, film, dizi, video, müzik gibi) yaygınlaşarak geniş kitlelere ulaşması için medyayı nasıl kullanabileceğimizi ve bu hedef dahilinde karşımıza çıkan kavramların geçmişte ve günümüzde nasıl değişimlere uğradığını örneklerle anlatacağız. Halkla ilişkilerden, pazarlamaya, sosyal medyadan televizyona her başlığa göz kırparken, akıl karıştırmayan ve hikayesever rahat bir sunum sizleri bekliyor.

Efsun Gül Özgençer hakkında:


Efsun Gül, 1978’de İstanbul’da doğdu. St. Michel Fransız Lisesi'nin ardından İ.T.Ü. Maden Mühendisliği'ni bitirdi. Üniversite yıllarında, dönemin en önemli medya gruplarından Number One’da radyo program yapımcısı olarak çalışmaya başladı. Yayıncılık serüveni süresince televizyon sunuculuğu, seslendirme, dergi yazarlığı da yapan Efsun Gül, devam eden yıllarda bu kurumda yayın yönetmenliğine kadar yükseldi.
MTV'nin 2006'da Türkiye'de yayın hayatına başlaması ile birlikte kanalın 'Program ve Planlama Departmanı'nın başına geçti. Bu süreçte MTV Türkiye'nin de yer aldığı medya grubuna bağlı çeşitli kanalların yayın, yapım ve geliştirme ekiplerinde de danışman ve içerik direktörü olarak görev aldı. Kariyeri süresince 100'ün üzerinde gençlik projesinin yaratım ve geliştirilmesinde liderlik rolü üstlenen Efsun Gül, uluslararası canlı yayın operasyonlarında da üst düzey yönetici olarak çalıştı.
Şimdiye dek çeşitli üniversite ve eğitim kurumlarında, yapım ve medya yönetimi konularında verdiği eğitimlerle tecrübelerini gençlerle de paylaşan Efsun Gül, 2010 yılında iletişim ve pazarlama alanında Türkiye'nin ilk içerik ajansı olan FSAP Creative Content Agency'yi kurdu. Günümüz iletişim dünyasına başarıyla uyum sağlayabilmenin yaratıcı projeler ve akılcı stratejiler tasarlamak olduğunu düşünen Efsun Gül, şirketi FSAP ile marka, medya kurumu ve ajanslara hizmet vererek bu ideali hayata geçiriyor.
Katılmak isteyenler 0 212 252 4556 veya info@zeynofilm.com adresine ulaşarak bilgi alabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder